Wojna Lidla z Biedronką przejdzie do historii polskiego handlu. Dwa giganci spożywczy weszli w brutalną, niekończącą się potyczkę na ceny, w której jeńców nie biorą. Wbijają też sobie szpilki hasłami. To właśnie zmieniła Biedronka.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Biedronka zmieniła hasło uderzające w Lidla na nieco bardziej subtelne. Znacznie trudniej będzie teraz konkurencji znaleźć pretekst, by wytoczyć działa w kierunku sieci z owadem. Tym bardziej że z hasła usunięto logo Lidla, choć nadal można je znaleźć w gazetce Biedronki.
"Biedronka tańsza niż nasza droga konkurencja" – brzmi nowe hasło portugalskiej sieci. Mniejszy napis to "Do Biedronki idę". To hasło akurat sieć dyskontów wykorzystuje od jakiegoś czasu w kontakcie z klientami – przypominają Wiadomości Handlowe.
Biedronka zrezygnowała więc z umieszczenia logo Lidla, nie wspomina już o 2002 roku. Zamiast tego została ogólne hasło. Przypomnijmy, że przed tygodniem Lidl poinformował, że pozwie Biedronkę za hasło "Od 2002 roku Biedronka jest tańsza niż Lidl".
Niemiecka sieć dopatrzyła się bowiem czynu nieuczciwej konkurencji. Biedronka jak dotąd nie skomentowała całej sprawy.
Słynne plakaty Biedronki są obecnie zajmowane w różnych miejscach Polski przez komornika w ramach ustanowionego przez Sąd Okręgowy w Warszawie zabezpieczenia roszczeń Lidla wobec Jeronimo Martins Polska, czyli właściciela Biedronki.
Tym razem nowe hasło "Biedronka tańsza niż nasza droga konkurencja" pojawia się obok zestawienia cen produktów z tzw. koszyka "Faktu".
"Sprawdziliśmy ceny 29 podstawowych produktów z koszyka Faktu z dn. 1 marca". Sieć podaje, że tego dnia wskazany koszyk był w Biedronce tańszy o ponad 12 zł niż w Lidlu. W podanej na dole strony metodologii wskazano, że do koszyka wybrano "takie same lub podobne produkty dostępne w sieci Lidl oraz Biedronka w cenach regularnych i promocyjnych" – czytamy.
Logo Lidla pojawia się w gazetce na jednej z kolejnych stron, zabrakło w niej jednak emblematów innych sieci.
Czytaj także:
Wojna cenowa Biedronki z Lidlem. O co w niej chodzi?
Przypomnijmy, że w Top Newsach informowaliśmy już o różnych aspektach wojny pomiędzy Lidlem a Biedronką. Najbardziej kontrowersyjna była bitwa dotycząca cen wódki poniżej 10 zł. Sprzedawano ją – zdaniem ekspertów – poniżej kosztów. Następnie do tej walki dołączył też Kaufland.
Czytaj także: Zobaczyłem promocję na wódkę w Lidlu i Biedronce i zrobiło mi się słabo. Ogarnijcie się!
W INNPoland na niepokojące aspekty wojny na ceny mocnych alkoholi zwrócił uwagę w felietonie Konrad Bagiński. Jak wskazywał nasz dziennikarz, takie postawy sprzyjają nie tylko rozwojowi alkoholizmu, ale także wprowadzają niezdrową konkurencję na ceny poniżej kosztów produkcji.
Informowaliśmy też o opakowaniach jajek za 4,99 zł. Jak zwracali uwagę producenci, to ceny poniżej tych, za jakie sieci ją kupują.