Postawiono zarzuty celebrytom za reklamę alkoholu. Lada moment stawią się na sali rozpraw
redakcja Topnewsy
23 lutego 2024, 10:35·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 23 lutego 2024, 10:35
Sąd Rejonowy dla Warszawy-Śródmieścia w Warszawie wyznaczył pierwszy termin rozprawy dotyczącej 12 polskich celebrytów oskarżonych przez prokuraturę o nielegalną reklamę alkoholu. W tym gronie znalazły się również znane aktorki i influencerki, m.in. Joanna Opozda – podała Polska Agencja Prasowa.
Reklama.
Reklama.
W październiku ubiegłego roku, grono polskich celebrytów zostało zaangażowanych w nielegalną reklamę alkoholu umieszczaną na Instagramie. Teraz Prokuratura Rejonowa Warszawa-Śródmieście skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko 12 osobom, w tym polskim celebrytom i przedstawicielom podmiotów zlecających reklamę alkoholu.
Czytaj także:
Polscy celebryci z zarzutami za promowanie alkoholu. Znamy datę rozprawy
W gronie osób, którym postawiono zarzuty, znalazły się znane nazwiska. Wśród nich między innymi jest Joanna Opozda, która wyraziła zgodę na publikację danych. W akcie oskarżenia zarzuty dotyczą również Olgi K. oraz influencerki Tatiany M. czy Ewy M.-K. znanej z jednego z popularnych programów telewizyjnych.
Pozostali oskarżeni to między innymi pracownicy firm zlecających. Zarzuty postawiono łącznie 12 osobom. Jak się okazało, wszyscy niebawem pojawią się na sali rozpraw, gdyż sąd posiedzenie w tej sprawie zaplanował na 11 marca.
"Osobom tym zarzucono zlecanie oraz prowadzenie reklamy alkoholu w postaci wina oraz innych napojów alkoholowych wbrew ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi" – poinformowała Prokuratura Okręgowa w Warszawie.
"Według dokumentacji zabezpieczonej w toku dochodzenia prowadzonego przez prokuraturę, reklama napojów alkoholowych miała być realizowana za pośrednictwem serwisu Instagram, przy udziale osób rozpoznawalnych w związku z ich aktywnością w mediach społecznościowych. Przypomnieć przy tym należy, że polskie przepisy ustanawiają bezwzględny zakaz reklamy napojów alkoholowych innych niż piwo i są jasne oraz precyzyjne w tej kwestii" – dodano po chwili.
Prokuratura Okręgowa w Warszawie podkreśliła także, że zasięg reklam, które kierowano głównie do młodych ludzi, był bardzo szeroki. Warto podkreślić, że początek 2022 roku odnotowano na Instagramie prawie 11 milionów zarejestrowanych w Polsce użytkowników.
"Dostęp do serwisu jest bezpłatny i nie wymaga instalowania żadnych aplikacji. Wszystkie profile, których dotyczy niniejsze postępowanie funkcjonowały jako publiczne, a tym samym dostęp do zamieszczonych na nich treści nie był uzależniony od wcześniejszej akceptacji ze strony właściciela profilu. Łączna liczba osób obserwujących profile osób uczestniczących w przestępczym procederze wynosiła blisko 5 mln osób" – podsumowała prokuratura.