Postawiono zarzuty celebrytom za reklamę alkoholu. Lada moment stawią się na sali rozpraw

redakcja Topnewsy
23 lutego 2024, 10:35 • 1 minuta czytania
Sąd Rejonowy dla Warszawy-Śródmieścia w Warszawie wyznaczył pierwszy termin rozprawy dotyczącej 12 polskich celebrytów oskarżonych przez prokuraturę o nielegalną reklamę alkoholu. W tym gronie znalazły się również znane aktorki i influencerki, m.in. Joanna Opozda – podała Polska Agencja Prasowa.
Polscy celebryci z zarzutami za promowanie alkoholu. Znamy datę rozprawy Fot. Piotr Molecki/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

W październiku ubiegłego roku, grono polskich celebrytów zostało zaangażowanych w nielegalną reklamę alkoholu umieszczaną na Instagramie. Teraz Prokuratura Rejonowa Warszawa-Śródmieście skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko 12 osobom, w tym polskim celebrytom i przedstawicielom podmiotów zlecających reklamę alkoholu.


Czytaj także: https://topnewsy.pl/2588,schreiber-puscila-dlaczego-tede-k-a-jest-raper-ja-zaoral-wideo

Polscy celebryci z zarzutami za promowanie alkoholu. Znamy datę rozprawy

W gronie osób, którym postawiono zarzuty, znalazły się znane nazwiska. Wśród nich między innymi jest Joanna Opozda, która wyraziła zgodę na publikację danych. W akcie oskarżenia zarzuty dotyczą również Olgi K. oraz influencerki Tatiany M. czy Ewy M.-K. znanej z jednego z popularnych programów telewizyjnych.

Czytaj także: Madonna zaliczyła wywrotkę na scenie. Nagranie z koncertu to hit

Pozostali oskarżeni to między innymi pracownicy firm zlecających. Zarzuty postawiono łącznie 12 osobom. Jak się okazało, wszyscy niebawem pojawią się na sali rozpraw, gdyż sąd posiedzenie w tej sprawie zaplanował na 11 marca.

"Osobom tym zarzucono zlecanie oraz prowadzenie reklamy alkoholu w postaci wina oraz innych napojów alkoholowych wbrew ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi" – poinformowała Prokuratura Okręgowa w Warszawie.

Czytaj także: Derpienski postanowiła obnażyć prawdę o życiu w Miami. Spała na kartonie pod mostem [WIDEO]

"Według dokumentacji zabezpieczonej w toku dochodzenia prowadzonego przez prokuraturę, reklama napojów alkoholowych miała być realizowana za pośrednictwem serwisu Instagram, przy udziale osób rozpoznawalnych w związku z ich aktywnością w mediach społecznościowych. Przypomnieć przy tym należy, że polskie przepisy ustanawiają bezwzględny zakaz reklamy napojów alkoholowych innych niż piwo i są jasne oraz precyzyjne w tej kwestii" – dodano po chwili.

Czytaj także: Stanowski serio dodał to zdjęcie. Przyłapał kobietę na robieniu takiej rzeczy przed jego domem

Prokuratura Okręgowa w Warszawie podkreśliła także, że zasięg reklam, które kierowano głównie do młodych ludzi, był bardzo szeroki. Warto podkreślić, że początek 2022 roku odnotowano na Instagramie prawie 11 milionów zarejestrowanych w Polsce użytkowników.

"Dostęp do serwisu jest bezpłatny i nie wymaga instalowania żadnych aplikacji. Wszystkie profile, których dotyczy niniejsze postępowanie funkcjonowały jako publiczne, a tym samym dostęp do zamieszczonych na nich treści nie był uzależniony od wcześniejszej akceptacji ze strony właściciela profilu. Łączna liczba osób obserwujących profile osób uczestniczących w przestępczym procederze wynosiła blisko 5 mln osób" – podsumowała prokuratura.