Telewizja Republika jakiś czas temu odpaliła sklep internetowy. Robiąc w nim zakupy można wesprzeć funkcjonowanie stacji (po odpływie reklamodawców liczy każdy grosz), ale i okazać solidarność poprzez noszenie gadżetów z logiem. Wkrótce do oferty ma dołączyć czapka z daszkiem i znajomo brzmiącym hasłem. Ma to być "hit", ale na razie jest mem.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
"Kupując nasze produkty, nie tylko wybierasz stylowe i wysokiej jakości ubrania, ale także wspierasz rozwój niezależnych mediów, dzięki czemu możemy kontynuować naszą misję przekazywania prawdziwych informacji. Razem budujmy siłę niezależnego dziennikarstwa!" – czytamy w opisie gadżetów.
W ofercie sklepu znajdziemy standardowy "fanowski" ekwipunek. Można kupić kubki z logiem stacji, koszulki z logiem programu Michała Rachonia "#Jedziemy", parasolki czy naklejki na samochód z napisem "#włączprawdę".
Część rzeczy już się wyprzedała (lub została wycofana). Mowa o torbach na zakupy i przypinkach z ręcznie malowanych logo (to był najdroższy gadżet - za 89,99 zł). Nie ma żadnych odpałów w stylu "świeczek o zapachu ludobójstwa w Wołyniu".
Czytaj także:
TV Republika rusza ze sprzedażą czapki "Make Poland Great Again". Będzie hit?
Teraz stacja szykuje, jak sama to określiła "#HIT". To czapka tzw. tirówka z logiem i napisem: "Make Poland Great Again" (pl. "Uczyńmy Polskę Znów Wielką". To oczywiście parafraza sloganu wyborczego Donalda Trumpa i jego ikonicznych czerwowych czapek MAGA. W oryginale zamiast "Poland" jest "America".
Internauci szydzą z barw czapki w kolorach rosyjskiej flagi, mało oryginalnego hasła, które w dodatku jest po angielsku, a także z samego designu czapki.
"Czapka antykoncepcyjna", "Między HIT a SHIT jest bardzo mała różnica", "O kurde, ale oryginalne hasło. Pewnie Amerykanie to wykorzystają"", "Trzeba uczciwie przyznać, że wasz grafik wyciska z Painta ile może", "Dobrze, dobrze, znaczcie swoich oglądaczy, żebyśmy wiedzieli kogo na ulicy omijać szerokim łukiem", "W barwach rosyjskich, zamiast polskich... Czemu mnie to nie dziwi...", "Patriotycznie polski język? Ha ha. 'Polacy nie gęsi i swój język …?", "A czapeczka wyprodukowana standardowo w Chinach?" – komentują.
Czy czapka będzie "hitem"? To się okaże. Pewnie sporo będzie zależeć też od jej ceny. Na razie nie jest znana, bo czapka jeszcze nie trafiła do sklepu internetowego. Zgodnie z obietnicą ma to się stać dziś, tj. 23 kwietnia.
Przypomnijmy, że parę miesięcy temu wiele firm (m.in. IKEA, OLX, Media Expert, Provident, OLX czy mBank)wycofało swoje reklamy z TV Republika za ksenofobiczne teksty, które padły na antenie stacji. Uruchomienie sklepu internetowego i sprzedaż gadżetów jest jednym ze sposobów stacji na finansowanie działalności i pensji swoich gwiazd w tych jakże trudnych czasach.
Dziennikarz popkulturowy. Tylko otworzę oczy i już do komputera (i kto by pomyślał, że te miliony godzin spędzonych w internecie, kiedyś się przydadzą?). Zawsze zależy mi na tym, by moje artykuły stały się ciekawą anegdotą w rozmowach ze znajomymi i rozsiadły się na długo w głowie czytelnika. Mój żywioł to popkultura i zjawiska internetowe. Prywatnie: romantyk-pozytywista – jak Wokulski z „Lalki”.