Już we wrześniu zostanie otwarty w Warszawie salon marki Dior. Luksusowy butik będzie się mieścić w Domu Handlowym Vitkac w centrum stolicy. Będzie w nim można kupić najnowsze kolekcje ubrań oraz dodatki. Fani luksusowych zapachów dostaną też perfumy oraz inne kosmetyki Diora.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Jak dotąd w Polsce ubrania i dodatki Diora można było dostać w sklepach z produktami wielu marek. Perfumy i kosmetyki można było dostać w butiku Westfield Mokotów.
Dior zdecydował się otworzyć w Warszawie nowy salon stacjonarny, który będzie w ścisłym centrum miasta – podał serwis Property News. To drugi salon Dior w Warszawie, ale pierwszy oferujący odzież. Rozpocznie działalność w Domu Handlowym Vitkac przy ulicy Brackiej 9.
W nowym salonie Diora oprócz rozbudowanej oferty kosmetyków pojawią się kolekcje ubrań. O planach otwarcia poinformował w serwisie LinkedIn Arkadiusz Likus z Vitkaca.
Czym jest Dior dla światowej mody?
Marka Dior została założona w 1946 roku przez francuskiego projektanta Christiana Diora. W tamtym czasie Francja, a szczególnie Paryż, była miejscem odradzającej się mody po trudnych latach II wojny światowej. Dior, wkraczając na scenę mody, odmienił ją na zawsze.
Jego debiutancka kolekcja w 1947 roku, nazwana "New Look", zrewolucjonizowała światową modę. Charakterystyczne były wąska talia, wyraźnie zarysowane biodra i rozkloszowane spódnice, co stanowiło odejście od surowych, wojennych sylwetek.
Przez dekady marka Dior była symbolem luksusu, elegancji i innowacji. W latach 50. i 60. Dior umocnił swoją pozycję jako jedna z najważniejszych marek w świecie mody. W 1957 roku, po nagłej śmierci Christiana Diora, kierownictwo artystyczne przejął Yves Saint Laurent, młody, lecz już obiecujący projektant, który kontynuował i rozwijał wizję założyciela.
W kolejnych latach marka przeszła przez różne transformacje, zarządzana przez takich projektantów jak Marc Bohan, Gianfranco Ferré, John Galliano, Raf Simons, a obecnie Maria Grazia Chiuri. Każdy z tych kreatorów wniósł coś unikalnego do stylu Diora, jednocześnie zachowując klasyczną elegancję, z której marka słynie. Na przykład Galliano był znany ze swojego teatralnego podejścia do mody, które przyniosło marce wiele uznania i kontrowersji.
Butiki Diora na świecie
Dior jest globalnym gigantem w świecie luksusu, który ma ponad 200 butików na całym świecie. Prestiżowe sklepy znajdują się w kluczowych miastach mody, takich jak Paryż, Nowy Jork, Londyn, Tokio, Hongkong, Dubaj i Szanghaj. Flaga marki powiewa na Avenue Montaigne w Paryżu, gdzie znajduje się główny butik Diora – symbol elegancji i paryskiego luksusu.
Salony Diora są także często umiejscowione w najważniejszych centrach handlowych i luksusowych ulicach, co podkreśla ich ekskluzywność. Marka nie ogranicza się tylko do odzieży – w ofercie znajdują się także perfumy, kosmetyki, akcesoria, a nawet artykuły dekoracyjne.
Dior umacnia wizerunek Paryża jako światowej stolicy mody. Kolekcje Diora prezentowane podczas Paris Fashion Week są kluczowym wydarzeniem dla branży, a pokazy Diora przyciągają największe gwiazdy i wpływowe postacie z całego świata.