Lidl atakuje Biedronkę. Wysuwa zarzut dotyczący cen i pokazuje paragony
redakcja Topnewsy
04 marca 2024, 16:42·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 04 marca 2024, 16:42
Wojna cenowa Lidla z Biedronką przybiera zupełnie nowe formy. Chodzi nie tylko o ceny wódek czy jajek poniżej kosztów czy hasła wprost atakujące konkurencję. Teraz dochodzi zarzut niemieckiej sieci dotyczący – jak twierdzi – różnych cen w różnych miejscach.
Reklama.
Reklama.
Lidl zarzuca Biedronce stosowanie różnych cen w zależności od miasta. – W różnych Biedronkach są różne ceny koszyka 15 przykładowych produktów, a różnica wartości tych koszyków to nawet 15 zł. A w każdym sklepie Lidl ceny koszyka 15 przykładowych produktów są takie same i niższe, niż w Biedronce – czytamy w oświadczeniu niemieckiego dyskontu.
Lidl twierdzi, pokazując paragony z 16 lutego z 10 sklepów Lidla i Biedronki w różnych regionach Polski, że te ceny są różne w zależności od miejscowości. Niemiecka sieć pokazała paragony z miast: Poznań, Michałowice/Warszawa, Żory, Gdańsk, Szczecin, Olsztyn, Wrocław, Lublin, Kielce oraz Grudziądz.
Widzimy różne ceny tych samych koszyków zakupowych: 172,02 zł, 176,99 zł i porównanie do sklepów Lidla w różnych lokalizacjach. Tu cena jest jedna: 156,43 zł. Jak podaje serwis dlahandlu.pl, polityka cenowa Biedronki jest jednolita, ale sieć dopuszcza drobne odstępstwa regionalne.
"Prezentowana cena regularna oraz najniższa cena z 30 dni przed obniżką / cena przed obniżką / najniższa cena od wprowadzenia towaru to ceny ogólnopolskie tj. ceny ustalone i aktualne dla całej sieci handlowej. Podane wartości obniżki są wartościami maksymalnymi i mogą różnić się w zależności od cen obowiązujących w danym sklepie" – czytamy na stronie Biedronki.
Nie tylko Lidl wbija szpilki Biedronce. Także portugalska sieć nie pozostaje dłużna. Biedronka zmieniła hasło uderzające w Lidla na nieco bardziej subtelne. Znacznie trudniej będzie teraz konkurencji znaleźć pretekst, by wytoczyć działa w kierunku sieci z owadem. Tym bardziej że z hasła usunięto logo Lidla, choć nadal można je znaleźć w gazetce Biedronki.
"Biedronka tańsza niż nasza droga konkurencja" – brzmi nowe hasło portugalskiej sieci. Mniejszy napis to "Do Biedronki idę". To hasło akurat sieć dyskontów wykorzystuje od jakiegoś czasu w kontakcie z klientami – przypominają Wiadomości Handlowe.
Biedronka zrezygnowała więc z umieszczenia logo Lidla, nie wspomina już o 2002 roku. Zamiast tego została ogólne hasło. Przypomnijmy, że przed tygodniem Lidl poinformował, że pozwie Biedronkę za hasło "Od 2002 roku Biedronka jest tańsza niż Lidl".