Hossoland zamknięty po jednym sezonie. Dziś park rozrywki wstrzymał działalność
Hossoland został uruchomiony 27 czerwca. Miał być konkurencją dla Energylandii (która teraz korzysta i wyprzedaje bilety). Goście mieli do dyspozycji cztery strefy tematyczne w klimatach baśni i legend, a największą atrakcją były nowoczesne rollercoastery: Thor, Aurora i Mermaid Ride.
Władze parku obiecywały już w dniu otwarcia wprowadzenie łącznie 24 urządzeń w pierwszym sezonie. – "Dwa urządzenia, Flying Motors i Marina Carousel są jeszcze w przygotowaniu, a dwa kolejne, w tym Hossolino, będą dostępne dosłownie na dniach" – zapowiadała Anna Olszonowicz z Grupy Hosso.
Hossoland przyciągał turystów i... problemy. Działał bez pozwolenia nadzoru budowlanego
Początki działalności parku nie przebiegały jednak bezproblemowo. Już samo otwarcie zostało opóźnione, a obiekt znalazł się pod lupą nadzoru budowlanego. Portal wSzczecinie.pl, podał, że prokuratura wszczęła postępowanie, ponieważ Hossoland rozpoczął działalność bez posiadania pozwolenia na użytkowanie.
Najwięcej kontrowersji wywołały wydarzenia z 21 sierpnia, kiedy z powodu "siły wyższej" unieruchomiona została niemal połowa atrakcji. Mimo awarii ceny biletów nie zostały obniżone. W sieci pojawiła się fala krytycznych komentarzy, w których przewijały się określenia: "awaria", "nieczynne" czy "przerwa techniczna".
Sprawą zainteresował się również UOKiK, przypominając w komunikacie, że klienci mają prawo do reklamacji i żądania zwrotu całości lub części kosztów biletu, jeśli atrakcje nie działały.
Dlaczego Hossoland został zamknięty? Oficjalne oświadczenie władz parku
29 sierpnia Hossoland wydał komunikat, w którym ogłosił tymczasowe zamknięcie od 1 września. Władze parku tłumaczyły decyzję koniecznością dalszej modernizacji i rozbudowy infrastruktury.
"Aby sprostać waszym oczekiwaniom, podjęliśmy decyzję o tymczasowej przerwie w działalności (...). W tym czasie prowadzimy prace nad udoskonaleniem infrastruktury oraz rozbudową stref rozrywki" – poinformował Zespół Parku Rozrywki Hossoland.
W komunikacie znalazły się także informacje dla osób, które wcześniej kupiły bilety. – "Jeśli posiadacie niewykorzystane bilety – prosimy o kontakt mailowy pod adresem info@hossoland.pl. Oferujemy możliwość zwrotu lub wymianę ich na voucher do wykorzystania w przyszłym sezonie oraz dodatkowy darmowy bilet w formie rekompensaty" – wyjaśnili właściciele.
Park nie podał daty ponownego otwarcia. Ostatnią szansą na odwiedzenie Hossolandu był miniony weekend 30–31 sierpnia. Na razie nie wiadomo, kiedy obiekt znów powita gości, ale raczej nie ma co liczyć na to, że to stanie się w tym roku.