Nie uwierzycie jak Wedel zaorał TV Republika. Tak dobrego trollingu w reklamie dawno nie było
TV Republika od zawsze słynęła z kontrowersji, ale te dwie skandaliczne wypowiedzi odbiły się szerokim echem. Najpierw satyryk Jan Pietrzak zażartował z kierowanych do polski emigrantów.
"Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince. Mamy dużo baraków zbudowanych przez Niemców i tam będziemy zatrzymywać tych imigrantów wpychanych nam przez Niemców" – zaproponował pod koniec grudnia.
Kilka dni później Marek Król na antenie zwrócił uwagę, że imigrantom przybywającym do Polski w ramach relokacji w Unii Europejskiej należy "założyć czipy, jak się pieskom zakłada". Obie te "złote myśli" przelały czarę goryczy i wielu reklamodawców nie chciało mieć nic wspólnego z tą stacją.
Wedel trolluje TV Republika. Wyświetla definicję mowy nienawiści
Swoje reklamy wycofała m.in. IKEA, OLX, Media Expert, Provident, OLX czy mBank. Wedel poszedł inną drogą i zostawił swoje spoty, ale podmienił je na... definicję mowy nienawiści. Będzie się pokazywać do momentu aż skończy się wykupiony czas antenowy.
Firma Wedel zainicjowała publikację planszy edukacyjnej, będącej symbolicznym wyrazem sprzeciwu wobec ksenofobicznym i rasistowskim wypowiedziom prezentowanym na antenie, sprzecznym z naszymi wartościami. Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie wykupionego z wyprzedzeniem czasu antenowego na emisję planszy prezentującej definicję mowy nienawiści autorstwa Rady Europy. Będzie ona emitowana do momentu formalnego wycofania naszych reklam ze stacji.
Marketing top, szkoda tylko, że widzowie TV Republika nie będą umieli tego przeczytać, "Wedel Sigma", "Nie pier***ą się w tańcu z pisiorami, brawo", "Wybrali język faktów", "Fajnie, ale jednak lepiej, aby się wycofali. Taki chwyt marketingowy aby jeszcze tam być" – piszczą internauci. Część postanowiła w ramach rewanżu bojkotować teraz produkty Wedla.