Filip Chajzer już chyba nie myśli o stałym powrocie do mediów, tylko rozwija swój gastronomiczny biznes. Najpierw otworzył budki z kebabami i śledziami w bułce, a teraz nawarzył własne piwo. Wpisuje się w ostatnią modę w Polsce.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Filip Chajzer po pożegnaniu się z pracą w TVN postanowił spróbować swoich sił w zupełnie innej branży. Postawił sobie za cel "odczarować kebaba i nadać mu nowe życie". Pierwszą budkę pod szyldem Kreuzberg otworzył w tym roku niedaleko galerii Westfield Arkadia.
Okazała się sukcesem, więc poszedł za ciosem i rozkręcił kolejny punkt na warszawskim Ursynowie. W międzyczasie otworzył też food-trucka z m.in. śledziami w bułce i owocami morza, jednak tym razem pomysł aż tak bardzo się nie przyjął, a miejsce świeciło pustkami.
Filip Chajzer zaczyna sprzedawać piwo. Bezalkoholowe, co się akurat chwali
Teraz chce także podbić rynek kraftowych browarów. Pod swoją marką wypuszcza dwa rodzaje: lagera i mango ale. Będzie je można kupić w budkach Kreuzberga, ale jest jeden "haczyk". Dla jednych będzie to wadą, a drugich zaletą, ale oba piwa są bezalkoholowe.
"Najlepsze NoAlko jakie piłem" – zapewnia Chajzer w poście. "Do kebsa siedzi jak złoto, szczególnie jeśli poprosisz o sos bardzo ostry. Nasz normalny ostry podobno obrażał fanów podwójnego pieczenia" – czytamy dalej.
Niektórzy pamiętają, że już w zeszłym roku Chajzer zapowiadał otwarcie śniadaniowi Mocktail bar, w której miały być m.in. drinki bezalkoholowe. Ten biznes nie wypalił, ale jak widać, nie poddaje się i dalej chce zachęcać Polaków do rezygnacji z "bełkotu, żenady i kaca". Szczególnie że sam ma burzliwą przeszłość z używkami.
Polacy coraz częściej wybierają piwa bezalkoholowe. To nie jest chwilowa moda
Zbytnio jednak nie musi do tego zachęcać, bo ostatnio w naszym kraju panuje moda "NoAlko" (głównie wśród młodych, ale nie tylko) i coraz więcej osób sięga po piwa czy wina 0 proc. Eksperci oceniają, że to nie jest trend na jeden czy dwa sezony, ale coś, co się utrzyma na dłużej i będzie coraz popularniejsze.
– Piwa bezalkoholowe stanowią już ponad 7 proc. wartości sprzedaży całej kategorii piw, odnotowując tym samym niemal 1-pkt proc. wzrostu znaczenia rok do roku. Wina są drugą kategorią, gdzie znaczenie wariantów bezalkoholowych jest największe – mówiła cytowana przez "Rzeczpospolitę" Anna Wagner, client business partner w NielsenIQ.
Polacy polubili też bezalkoholowe wermuty. Koncerny też to widzą i co chwilę zaskakują w sklepach nowymi smakami. Jednak nadal bardzo dużo osób pije trunki wysokoprocentowe. Tylko w 2023 r. na wódkę Polacy wydali 16,8 mld zł, a 22,8 mld zł na piwo.
Dziennikarz popkulturowy. Tylko otworzę oczy i już do komputera (i kto by pomyślał, że te miliony godzin spędzonych w internecie, kiedyś się przydadzą?). Zawsze zależy mi na tym, by moje artykuły stały się ciekawą anegdotą w rozmowach ze znajomymi i rozsiadły się na długo w głowie czytelnika. Mój żywioł to popkultura i zjawiska internetowe. Prywatnie: romantyk-pozytywista – jak Wokulski z „Lalki”.