Coraz popularniejsze w Polsce sklepy Action i Pepco będą miały konkurencję. Do naszego kraju wchodzi międzynarodowy gigant handlowy, uznawany za jednego z największych detalistów na świecie. Otwarcie zapowiada walkę o polskiego klienta. Właśnie otwiera swoje pierwsze sklepy. Co w nich znajdziemy? Prawie wszystko: przedmioty codziennego użytku, ozdoby, wyposażenie wnętrz czy narzędzia.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Sieć handlowa Mr. D.I.Y. pochodzi z Malezji. Ta jedna z największych sieci detalicznych na świecie oferuje 20 tysięcy produktów. W sklepach – to główne hasło sieci – każdy ma znaleźć coś dla siebie. Druga idea zakłada, że produkty mają być w przystępnej cenie.
Mr. D.I.Y. to produkty z wielu kategorii, takich jak biżuteria, zabawki, artykuły codziennego użytku, kosmetyki, akcesoria samochodowe, papiernicze, narzędzia, dekoracje czy wyposażenie wnętrz.
Mr. D.I.Y. z Malezji wchodzi do Polski. Wykosi Pepco i Action?
Kto będzie głównym konkurentem malezyjskiej marki w Polsce? Chodzi przede wszystkim o tak popularne brandy jak Pepco czy Action, ale także KiK, Woolworth czy TEDi.
Wiadomo, gdzie otworzą się pierwsze sklepy. Portal dlahandlu.pl podaje, że przygotowania do otwarcia sieci w Polsce są na zaawansowanym etapie. Pierwsze placówki mają być w galeriach handlowych. Chodzi o Galerię Bronowice w Krakowie, Centrum Handlowe Platan w Zabrzu oraz Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim.
Sieć będzie korzystać z magazynu w Dąbrówce Wielkiej koło Zgierza (województwo łódzkie). Tylko w pierwszych trzech latach ma powstać tam 1000 miejsc pracy. Sieć wynajmuje około 5 tysięcy metrów kwadratowych w parku logistycznym Hillwood Zgierz I.
Dlaczego właśnie koło Zgierza? – Lokalizacja tego parku jest idealnie dopasowana do naszych potrzeb operacyjnych, umożliwiając nam szybki i sprawny transport naszych przystępnych cenowo towarów na terenie całego kraju – mówił rzecznik prasowy Mr. D.I.Y.
Gdzie Mr. D.I.Y. ma najwięcej sklepów?
Polska to niejedyny rynek, który planuje podbić Mr. D.I.Y. Już jesienią 2023 roku pojawiały się doniesienia o europejskiej ekspansji. Wówczas Leo Gan, obecnie dyrektor operacyjny Mr. D.I.Y. w Malezji, przekazał w mediach społecznościowych spostrzeżenia ze swojej podróży służbowej po Europie.
O Polsce napisał, że to "dynamiczny, konkurencyjny i perspektywiczny rynek". Wyraził też nadzieję, że sieć wkrótce pojawi się nad Wisłą. Obecnie sklepy Mr. D.I.Y. działają też w Hiszpanii (24 placówki) i w Turcji (113 lokalizacji). Łącznie malezyjska sieć ma sklepy w 12 państwach, głównie w Azji. Najwięcej, bo aż 1200 działa ich w jej ojczyźnie. Trzeba pamiętać, że Malezja liczy prawie 34 miliony ludzi, a to prawie tyle, co Polska.
Pierwszy sklep Mr. D.I.Y. otwarto w 2005 roku. Obecnie to największy światowy sprzedawca artykułów wyposażenia wnętrz w tym regionie Azji. Rocznie sieć obsługuje ponad 80 milionów klientów.