Jak podaje RMF FM, problemy z płatnościami odnotowały cztery duże banki. Chodzi o Pekao SA, Millenium, mBank i BNP Paribas. "Nie zapłacisz nim w sklepach stacjonarnych i w internecie, nie wykonasz przelewu na nr telefonu oraz nie wypłacisz za jego pośrednictwem gotówki z bankomatu" – taki jest komunikat, który opublikował w mediach społecznościowych mBank.
Wiadomość o awarii podał sam Blik w komunikacie w serwisie X. Jak poinformowała, intensywnie pracuje nad rozwiązaniem problemu.
"Odnotowujemy czasowe problemy z realizacją transakcji. Intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. O wszelkich zmianach w tym zakresie będziemy informować na bieżąco" – zaznaczyła firma. Z nieoficjalnych informacji RMF FM wynika, że problem jest po stronie dostawcy usługi, a nie banków. Blik obsługuje różne banki na różnych kanałach, za pomocą różnych serwerów. Dlatego klienci banków czasowo odczuwają skutki awarii.
Blik jest systemem płatności mobilnych, który został uruchomiony w 2015 roku. Umożliwia użytkownikom smartfonów płatności bezgotówkowe w sklepach stacjonarnych oraz internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach oraz realizację przelewów na numer telefonu i generowanie czeków z cyfrowym kodem. Użytkownicy bankowych aplikacji mobilnych na urządzeniach z Androidem lub Harmony OS mogą też płacić blikiem zbliżeniowo w terminalach płatniczych akceptujących karty Mastercard.
Systemem zarządza i rozwija spółka Polski Standard Płatności (PSP).