Matematyka jest pełna fascynujących tajemnic, które kryją się za pozornie prostymi równaniami. Chociaż poniższą zagadkę potrafi rozwiązać zdecydowana większość uczniów szkoły podstawowej, to dorośli często podają zły wynik. Zapewne w rozwiązaniu wyszło ci 165 lub 21. Jednak prawidłowa odpowiedź jest jedna. Sprawdź!
Reklama.
Reklama.
Na pewno natknęliście się w mediach społecznościowych na posty z zagadkami matematycznymi, które wywołały lawinę odpowiedzi, ale też i emocji. Bardzo często irytujemy się, że podana przez nas odpowiedź jest błędna. No bo przecież te zagadki są banalne, prawda? Jak się okazuje, nie tak do końca.
Matematyczne równanie okazało się prawdziwą zagwozdką dla internautów. Choć bardzo często w zależności od sposobu obliczania występują dwa rozwiązania (165 lub 21), to tylko jedna jest prawidłowa. A ty umiesz je rozwiązać?
Zagadka matematyczna ze szkoły podstawowej. Dorośli podają zły wynik
Powyższe równanie pojawiło się w sieci, a dokładniej na kanale Math John Zimmerman platformy YouTube. Film stworzył wieloletni nauczyciel matematyki, który zdecydował się postawić niemałe wyzwanie internautom.
Próbowaliście rozwiązać to równanie? Odłóżcie telefony, kalkulatory i spróbujcie w pełni samodzielnie podejść do tego zadania. 3 (5 + 20 : 2 × 5) = ? Jaki wyszedł wam wynik?
W komentarzach bardzo często przejawiały się dwa wyniki: 165 lub 21. Jak się okazało, wiele osób zapomina o kolejności wykonywania działań. Właśnie dlatego podawały odpowiedź 21. Prawidłowa odpowiedź to 165. Dlaczego? Spójrzcie poniżej.
Oto jak powinno wyglądać rozwiązanie tego równania:
3 (5 + 20 : 2 × 5) = ?
A zatem:
1. Najpierw równania w nawiasach:
3 (5 + 20 : 2 × 5) = ?
2. Mnożenie i/lub dzielenie:
3 (5 + 20 : 2 × 5) = ?
3. Dodawanie i/lub odejmowanie:
3 (5+50) = ?
3(55) = ?
3 ×55= 165
Prawda, że banalnie proste? Jak zauważyliście prawidłowa odpowiedź to 165.
Nie jest tajemnicą, że dorośli utrudniają sobie zadanie, za bardzo kombinując. Dzieci często myślą prostolinijnie, co pozwala im łatwiej odgadnąć prawidłową odpowiedź. Wniosek z tego, że nie warto nadmiernie manewrować, a jedynie w sposób prosty wykorzystać zgromadzoną wiedzę.