Popularna sieciówka zamyka wszystkie sklepy w galeriach. Trwa wyprzedaż kosmetyków
Sieć drogerii Kontigo miała swój debiut w 2014 roku. To 10 lat temu w listopadzie otwarto pierwszy sklep stacjonarny przy ulicy Chmielnej 27 w Warszawie. Jednak ta mieszcząca się w prestiżowej lokalizacji placówka, jak wiele innych, już nie istnieje. Kontigo zamykała nierentowne sklepy już od jakiegoś czasu – podało Radio Eska. Teraz podjęto ostateczną decyzję o likwidacji wszystkich nierentownych placówek stacjonarnych. Wszystkie mieszczą się w polskich galeriach handlowych.
Nie wiadomo jeszcze dokładnie, kiedy ma to nastąpić, ale proces ten ma być kontynuowany od drugiego kwartału 2024 roku. Właściciel drogerii, grupa Eurocash, potwierdziła, że docelowo Kontigo będzie działać jedynie w internecie.
Powód jest prosty: wzrost efektywności finansowej. Decyzja wpisuje się w plan osiągnięcia rentowności w 2025 toku. Co ciekawe, jeszcze w 2019 roku sieć liczyła 32 sklepy, zapowiadano wówczas podwojenie ich liczby.
Jednak już w 2023 roku, jak podawał wówczas serwis dlahandlu.pl, grupa kurczyła się coraz mocniej. Wówczas miała już zaledwie 19 sklepów, mimo wcześniejszych ambitnych planów. W sprawozdaniu finansowym z 2021 roku, który przytacza serwis dlahandlu.pl, czytamy, że "na dzień bilansowy 31 grudnia 2021 roku kapitał własny spółki był ujemny i wynosił -150 mln złotych. Na ten dzień nadwyżka zobowiązań krótkoterminowych nad aktywami obrotowymi wyniosła 147 mln złotych, przy czym głównym źródłem tej różnicy jest zobowiązanie z tytułu cashpoolingu w ramach grupy kapitałowej w kwocie 141 mln złotych z tytułu finansowania działalności spółki ze strony spółek Grupy Kapitałowej Eurocash."
Drogerie Natura zamykają sklepy
Ostatnio informowaliśmy też w Top Newsach o innej sieciówce, która przechodzi proces restrukturyzacji i zamyka nierentowne sklepy. Mowa o drogeriach Natura, istniejących na polskim rynku prawie 30 lat. Sieć zdecydowała między innymi o zamknięciu jednego z najbardziej znanych sklepów, przy Metrze Centrum. Sieć drogerii Natura jest znana w całej Polsce. Obok Rossmanna czy Hebe jest jedną z najpopularniejszych wśród rodzimych klientek. To, co dotyka sklepy Natura, jest częste w przypadku coraz większej liczby sklepów stacjonarnych. Borykają się one z trudnościami finansowymi, głównie z powodu rosnących kosztów wynajmu i zmieniających się nawyków zakupowych konsumentów.