Historia Notino sięga 1998 roku, gdy w Czechach Michał Zámec założył swój pierwszy sklep internetowy. Początkowo sprzedawał elektronikę, a sprzedaż perfum była eksperymentem. Okazał się jednak strzałem w dziesiątkę. Do tego stopnia, że właściciel firmy skupił się jedynie na tym obszarze.
Później oferta Notino była poszerzana o kosmetyki, akcesoria do pielęgnacji i makijażu czy urządzenia do pielęgnacji włosów. Potem otworzono pierwszy sklep internetowy w Słowacji, a w Polsce w 2004 roku. Obecnie właściciel, czyli Internet Shop s.r.o. prowadzi największą sieć perfumerii w Europie Środkowo-Wschodniej. Poza Polską, Słowacją i Czechami jest obecna na Węgrzech, w Słowenii, Bułgarii i Rumunii.
Magazyn Notino.pl będzie w Głuchowie, niedaleko Łodzi. Będzie wyposażony w najnowsze technologie, ma przyczynić się do szybszej realizacji zamówień. Będzie też miejscem pracy dla prawie 1200 osób z okolicznych miejscowości – czytamy w serwisie dlahandlu.pl.
Pierwsze produkty dostarczono do magazynu 18 czerwca. Wysyłki zamówień ruszyły 15 lipca. Z Głuchowa produkty będą wysyłane nie tylko do Polski, ale i za granicę.
Od lipca dostawy przewidziano też do Danii, Szwecji, Finlandii oraz państw bałtyckich, czyli Litwy, Łotwy i Estonii. Od sierpnia z Polski produkty mają być też wysyłane do Niemiec.
W nowym budynku magazynu o powierzchni ponad 25 tys. m² znajduje się aż 9 tys. metrów regałów. Wszystko po to, by umożliwić obsługę jak największej liczby paczek jednocześnie.
– Uruchomienie magazynu w Głuchowie to dla nas kolejny krok w rozwoju na rynku, na którym jesteśmy obecni od 20 lat. Pozwoli nam to na stworzenie jeszcze lepszego doświadczenia zakupowego, poprzez jeszcze szybsze dostawy produktów na terenie Polski, Niemiec, Danii, Szwecji, Finlandii oraz krajów bałtyckich – powiedział Tomáš Hofer, Chief Logistic Officer Notino.
Notino realizuje nawet 90 tysięcy zamówień każdego dnia. Celem jest, by docierały one do klientów bezpiecznie i możliwie szybko. Magazyn w Głuchowie ma dwie automatyczne linie pakujące i etykietujące przesyłki.
Jest też laser grawerujący napisy na wybranych produktach. rentgen, który służy do kontroli bezpieczeństwa zawartości przesyłek oraz Cubiscan, inteligentne rozwiązanie wykorzystywane do efektywnego mierzenia i warzenia przesyłek.
Magazyn w Głuchowie ma zostać wyposażony w autonomiczne roboty Locus i Agilox, które przyspieszą transportowanie produktów na terenie magazynu. Będą też maszyny umożliwiające automatyczną dystrybucję próbek do pudełek.
Na dachu zamontowano system paneli słonecznych o mocy 100kW oraz automatyczne linie pakujące. Technologia, która jest już wykorzystywana w magazynach marki w Czechach i we Włoszech zmniejsza zużycie plastiku o 90 procent.