Coraz głośniej robi się na temat modelu subskrypcyjnego mediów społecznościowych. Teraz powstał raport "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023". Najnowsze badanie zdradza, co stanie się jeżeli wspomniany model zostanie wprowadzony. Nie wróży to świetlanej przyszłości socialom.
Reklama.
Reklama.
Przypomnijmy, że 92 proc. Polaków korzysta z mediów społecznościowych. Jednak jak się okazuje, tylko 65 proc. korzysta z usług subskrypcyjnych na takich platformach jak np. Netflix. Jak wskazano w raporcie "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023"Santander Consumer Banku wśród respondentów korzystających z takich usług najwięcej znalazło się osób w przedziale wiekowym 18-29 lat (79 proc.) i 30-39 lat (75 proc.).
Jak można przeczytać w raporcie, taką formę subskrypcji zadeklarowało 79 proc. ankietowanych zarabiających pomiędzy 5000 a 6999 złotych. O nieposiadaniu żadnej subskrybowanej internetowej usługi poinformowało 35 proc. badanych. "Takie rozwiązania nie są popularne wśród zarabiających najmniej do 1999 złotych netto" – podkreśliła Ewelina Krzynowy-Gaweł z Santander Consumer Banku.
Raport ws. social mediów. Prawie połowa zrezygnuje, jeżeli staną się płatne
Jak wynika z badania, obecnie z mediów społecznościowych korzysta 92 proc. respondentów. Postanowiono zapytać ich o to, czy korzystaliby z nich dalej, jeżeli byłyby one dostępne jedynie w płatnym modelu subskrypcyjnym. Wyniki nie pozostawiają, żadnych złudzeń. Prawie połowa internautów zrezygnowałaby z użytkowania Facebooka, Instagrama i wielu innych platform.
39 proc. badanych stwierdziło, że nadal korzystałoby z social mediów. Jednak 44 proc. powiedziało definitywne "nie"! W raporcie przekazano, że spośród ankietowanych osób korzystających z usług subskrypcyjnych:
32 proc. posiada tylko jedno takie rozwiązanie
28 proc. korzysta z dwóch takich usług
23 proc. - trzy rozwiązania
tylko 5 proc. - pięć i więcej usług.
Zapytani o rodzaj usług, zdecydowana większość, bo aż 91 proc. wspominała o serwisach streamingowych z serialami i filmami, 34 proc. mówiła o platformach muzycznych, 15 proc. to usługi z e-bookami i audiobookami. Najmniej, bo zaledwie 9 proc. wymieniło serwisy z grami oraz programy lub aplikacje służące do pracy.
Wspomniany raport został zrealizowany przez IBRiS (Instytut Badań Rynkowych i Społecznych) na przełomie września i października 2023 roku. Wśród badanych znalazła się grupa 1000 dorosłych Polaków kupujących w Internecie.