Niemiecka sieć zaczyna podbijać Polskę. Chce jak najszybciej dogonić Rossmanna

Bartosz Godziński
11 października 2024, 14:56 • 1 minuta czytania
Na razie o dm słyszało niewiele osób, ale niemiecka sieć ma ambitne plany wobec polskich klientów. Ten rok chce domknąć z ok. 50 lokalizacjami, ale na tym nie poprzestanie. Dyrektor zajmujący się ekspansją w naszym kraju, zapewnia, że "chcą zostać nr 2" w Polsce. I to "dość szybko".
dm do końca roku chce mieć 50 sklepów w Polsce. Zdetronizuje kiedyś Rossmanna? Fot. AGENCJA SE/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Trudno w to uwierzyć, ale w Niemczech Rossmann wcale nie jest największą siecią drogerii. Wyprzedza ją właśnie dm (Drogerie Markt). W 2021 roku była największą siecią drogerii u naszych zachodnich sąsiadów. Miała wówczas 3874 sklepy w 13 krajach i zatrudniała ponad 66 tysięcy pracowników.


W Europie dm działa od 1973 roku, ale dopiero od dwóch lat jest w Polsce (to jej 14. rynek). W 2022 roku powstał pierwszy sklep we Wrocławiu i od tamtego czasu sieć uruchomiła łącznie 38 lokalizacji. Pod koniec września dm wkroczyło do Warszawy. To jednak dopiero początek ekspansji.

2024 rok chcielibyśmy zamknąć ok. 50 lokalizacjami. Jeśli ze strony rynku  nic się nie zmieni,  ten zakładany wynik stanie się faktem. (...) Jesteśmy drogerią nr 1 w Europie i na niemieckim rynku mamy ponad 2100 lokalizacji, więc z naszymi prawie 40 drogeriami w Polsce mamy jeszcze wiele do pokazania – zdradza w rozmowie z portalspozywczy.pl Marcin Detko, dyrektor obszaru ekspansji dm w Polsce.

dm do końca roku chce mieć 50 sklepów w Polsce. Zdetronizuje kiedyś Rossmanna?

Rossmann ma w naszym kraju solidną pozycję, na którą pracował od lat. I ponad 1800 sklepów. Polacy, a zwłaszcza Polki, uwielbiają tam robić zakupy. Każdego dnia robi to ponad milion osób. Trudno więc uwierzyć, by w najbliższym czasie to się zmieniło, ale dm też ma tego świadomość.

– Poza Polską wszędzie jesteśmy nr 1, czyli pierwszym wyborem klienta, dlatego przed nami ciężka praca, aby poinformować klienta o zaletach naszej marki dm. Chcielibyśmy zostać numerem 2 i to dość szybko. Podkreślam jednak, że dm stawia na wartościową i jakościową, a nie ilościową ekspansję – mówi dyrektor z dm.

Nie tylko Rossmann może poczuć się zagrożony. Popularne w naszym kraju sklepy Action i Pepco też będą miały konkurencję. Do naszego kraju wchodzi międzynarodowy gigant handlowy, uznawany za jednego z największych detalistów na świecie. Właśnie otwiera swoje pierwsze sklepy.