Antoni Królikowski i Izabela to para, której związek ujawniony został w atmosferze dużego skandalu. Mówiono, że romans pary rozpoczął się jeszcze wtedy, gdy Królikowski był mężem Joanny Opozdy, która była wówczas w ciąży. Niedawno Królikowski i Izabela doczekali się córki, którą teraz postanowili pokazać w mediach społecznościowych. Córka ma na imię Jadwiga – a jej twarz została pokazana światu w jej własne imieniny.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Antoni Królikowski pokazał twarz córki. Internauci zarzucają "sharenting"
We wtorek na instagramowych profilach Antka i Izy pojawiło się ich wspólne zdjęcie z córką. Rodzice zdecydowali się pokazać twarz córki z wyjątkowej okazji – imienin Jadwigi. Antoni Królikowski i Izabela wykorzystali okazję, by złożyć życzenia także jej imienniczkom.
Pod postem gratulacje pisali głównie znajomi Izabeli i Antoniego, w tym m.in. Michał Koterski i Marcela Leszczak czy Jakub Rzeźniczak. "Słodziaki. Cieszę się z waszego szczęścia" – napisała Marcela.
"Hello Marcela, mamy nadzieję, że ręka już zagojona!" – odpisał Antek. Iza dodała od siebie: "Marcelka, dzięki. A za rękę trzymamy kciuki, dzielna jesteś!". Przypomnijmy, że to drugie dziecko aktora, ma też syna Vincenta, którego mamą jest Joanna Opozda.
Nie wszyscy internauci są jednak zachwyceni zdjęciem maluszka. Część wskazała na ważny problem, jakim jest sharenting.
To zjawisko nazwane od połączenia słów "share" i "parenting". Odnosi się do sytuacji, gdy rodzice dzielą się w Internecie informacjami, zdjęciami lub filmami dotyczącymi swoich dzieci.
Dane pochodzące z pierwszego ogólnopolskiego raportu o udostępnianiu wizerunku dzieci w sieci Sharenting po polsku, czyli ile dzieci wpadło do sieci? (Bierca, Wysocka-Świtała, 2019) przeprowadzone na zlecenie Clue PR są alarmujące.
Wynika z niego, że 40 proc. polskich rodziców publikuje w mediach społecznościowych materiały dokumentujące dorastanie swoich dzieci i zdecydowana większość z nich (81 proc.) ma pozytywny lub neutralny stosunek do sharentingu. 42 proc. rodziców udostępnia zdjęcia dzieci szerszej grupie osób (rodzinie i znajomym, do 200 odbiorców), a 20 proc. spośród nich udostępnia zdjęcia dalszym znajomym i nieznajomym (ponad 200 odbiorców).
Tylko 25 proc. rodziców pyta dziecko o zgodę przed publikacją ich zdjęć w sieci, a 57 proc. jest zdania, że to rodzic decyduje o prywatności swojego potomstwa.